Autor Wiadomość
MartynaIwaszkiewicz
PostWysłany: Śro 13:34, 07 Wrz 2011    Temat postu:

rozumiem, że zgłaszasz swoje wątpliwości odnośnie regulaminu? :D myślę, że rozpatrzę to z modami i podejmiemy jakąś decyzję ;D
Bartosz_Smaga
PostWysłany: Śro 12:52, 07 Wrz 2011    Temat postu:

Cytat:
używania pisowni typu "jush", "poojdziesh" (tzw. leet speech);


:cry:
MartynaIwaszkiewicz
PostWysłany: Śro 9:30, 07 Wrz 2011    Temat postu: Regulamin Forum

§ 1

Regulamin korzystania z Forum Nawigatorów 2011 fora.pl jest integralną częścią regulaminu korzystania z fora.pl dostępnego pod adresem w pliku .pdf (fora.pl/content/pl/files/regulamin.pdf)

§ 2

1. Administratorzy Forum nadzorują działanie Forum i przyjmują wszelkie uwagi na ten temat w odpowiednim dziale forum - Propozycje i uwagi dotyczące forum.
2. Administrator Forum ma prawo usunąć konto użytkownika bez podania przyczyny.
3. Administratorzy Forum zastrzegają sobie prawo wyłączenia Forum bez uprzedzenia i podawania przyczyny.
4. Administratorzy Forum mają prawo dokonania zmiany w profilu użytkownika, szczególnie jeśli w/w zmiany uzasadnione są zapewnieniem prawidłowego działania Forum.
5. Każdy użytkownik ma obowiązek stworzenia konta wg. schematu: imię_nazwisko bądź ImięNazwisko.

§ 3

Redakcja Forum ma prawo przenosić, łączyć oraz blokować wybrane działy, tematy, wypowiedzi.

§ 4

Użyte w regulaminie pojęcia należy rozumieć następująco:
1. Użytkownik - osoba zarejestrowana na forum, która zaakceptowała ogólne warunki rejestracji oraz regulamin.
2. Moderator - osoba pilnująca porządku.
3. Administrator - zarządca forum.
4. Redakcja Forum - ogół moderatorów i administratorów. Członkowie redakcji są wyróżnieni spośród innych użytkowników.
5. Ban - Zablokowanie dostępu do forum. Odbywa się poprzez nałożenie blokady na nick, ip lub i jedno i drugie.
6. Ostrzeżenie - punkt karny przyznawany za nie przestrzeganie regulaminu, maksymalna ilość ostrzeżeń to 10.
7. PW - Prywatna Wiadomość, czyli system do przesyłania prywatnych wiadomości na forum.


Netykieta

§ 5

1. Na forum obowiązkowo należy przestrzegać zasad netykiety.
2. Wypowiedzi powinny być kulturalne, zgodne z polskim prawem oraz zasadami współżycia społecznego.
3. Należy starać się pisać poprawną polszczyzną, stosując znaki interpunkcyjne oraz zasady polskiej ortografii, wyjątkiem jest brak stosowania polskich znaków diakrytycznych co jest dozwolone w internetowej etykiecie.

§ 6

Zabrania się w szczególności:
a) używania wulgaryzmów, dotyczy to także wulgaryzmów w obcych językach;
b) aktywnego używania dwóch lub więcej kont przez jedną osobę lub specjalnego zakładania kolejnego konta aby uniknąć nadzoru;
c) używania pisowni typu "jush", "poojdziesh" (tzw. leet speech);
d) dublowania tematów;
e) cytowania obrazków, postów bezpośrednio poprzedzających nasz post lub długich wypowiedzi bez ich obcinania;
f) pisania dwóch lub więcej swoich postów jeden pod drugim;
g) pisania całych postów i tematów DUŻYMI LITERAMI oraz nadużywania styli formatowania (kolor, większa czcionka, tekst pogrubiony, kursywa itp.) bez przyczyny;
h) odchodzenia od głównego tematu wątku (tzw. offtopic), wyłączając dział OFFtop
i) zakładania tematów w nieodpowiednich działach (tzw. NTG);
j) powtórnego wysyłania uprzednio skasowanych przez moderatorów postów;
k) tworzenia tematów o nazwie "pomocy", "ratunku" itd.; zabrania się również umieszczać całości treści posta w temacie (pisząc "j/w"); temat postu powinien jak najlepiej odzwierciedlać jego treść.
l) obrażania innych użytkowników (tzw. flamewar);
m) umieszczania na forum plików (w tym zdjęć) powszechnie uznanych za obraźliwe lub naruszające czyjeś dobra;
n) "sztucznego" nabijania licznika postów;
o) pisania postów o treści "przyślij też do mnie na moj_mail@adres.pl" lub "dołączam się do pytania"; chyba, że temat tego wymaga.
p) zwracania uwagi przez użytkowników innym użytkownikom, iż złamali regulamin. Do tego służy funkcja "Zgłoś post do moderatora" znajdująca się przy każdym poście;
r) umieszczania treści faszystowskich, komunistycznych, pornograficznych bądź dyskryminujących innych ze względu religię lub wyznanie;

§ 7

Wszelkie podziękowania, sugestie etc. skierowane do użytkownika lub członka redakcji należy przesyłać poprzez PW lub inne komunikatory.

Nagrody i kary

§ 8

Tematy i posty niezgodne z zasadami określonymi tym regulaminem mogą zostać zamknięte bądź skasowane przez moderatora lub administratora.

§ 9

1. W przypadkach łamania regulaminu, moderator lub administrator może przyznać użytkownikowi ostrzeżenie.
2. Wraz z przyznanym ostrzeżeniem mogą zostać nałożone na użytkownika dodatkowe sankcje:
a) 10 ostrzeżeń - ban
3. Każde ostrzeżenie przyznawane jest wraz z krótkim uzasadnieniem.
4. W razie wątpliwości co do słuszności przyznanego ostrzeżenia użytkownik ma prawo odwołać się od decyzji moderatora do jednego z administratorów.
5. W szczególnych przypadkach administratorzy mogą odstąpić od powyższego schematu, włącznie z możliwością natychmiastowego zbanowania użytkownika.
6. Redakcja forum może obniżać poziom ostrzeżeń w nagrodę za działalność na rzecz społeczności forum.

§ 10

Wysyłanie bezpodstawnych raportów będzie karane ostrzeżeniem. Jeżeli według użytkownika w jednym temacie więcej niż jedna wypowiedź łamie niniejszy regulamin, użytkownik powinien zgłosić jedną wypowiedź, a w uzasadnieniu podać inne.




W razie wątpliwości, należy zgłosić się do administratora forum w celu wyjaśnienia sytuacji zaistniałej w powyższych punktach.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group